Vaníliás-kivis tortacsoda

Sziasztok, örülök, hogy ismét itt vagytok Velem!

Tegnap volt a párom születésnapja. Természetes volt, hogy én sütöm a tortát. Az eredeti ötlet valami csokis íz világ lett volna, de addig tervezgettem, hogy végül a tejszínes-vaníliás lett a befutó. A tetejére pedig tulajdonképpen bármilyen gyümölcsöt lehet tenni (akár többfajtát is), én azért kivit választottam, mert a párom imádja. 😊

\ VANÍLIÁS-KIVIS TORTACSODA /

Hozzávalók:
Piskóta:
6 tojás
12 dkg liszt
10 dkg étkezési keményítő
5 e.k. víz
18 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
csipet só

Krém: 
2 csomag vaníliás pudingpor
20 dkg cukor
8 dl tej
0,5 liter habtejszín (nálam az "OKÉ" a befutó, de természetesen másik márka is teljesen jó)

Díszítés: 
2 dl habtejszín
kivi (vagy bármilyen másik gyümölcs)

Elkészítés:
Első lépésként egy csatos tortaformát (24 vagy 26 cm) kibélelünk sütőpapírral, és 170 fokra előmelegítjük a sütőnket.

Ezután fogunk két tálat, és szétválasztjuk a 6 tojást. A fehérjéket a vízzel és a csipet sóval habbá verjük, közben fokozatosan hozzáadjuk a cukor felét. A sárgákat a maradék cukorral és a vaníliás cukorral kikeverjük. A lisztbe belekeverjük a keményítőt és a sütőport. A cukros tojássárgájához óvatosan, fokozatosan belekeverjük a felvert habot és a lisztkeveréket. A tésztát beleöntjük a formába, elsimítjuk, és a 170 fokos sütőben 40 percig sütjük. Fontos, hogy az első 20 percben egyáltalán ne nyissuk ki a sütőajtót, mert akkor a piskóta összeesik.

Amíg a piskóta sül, elkészítjük a krémet. A 2 csomag pudingport csomómentesre kikeverjük a cukorral és a tejjel, majd lassú tűzön, folyamatos kevergetés mellett pudingot főzünk. Ha kész, hagyjuk hűlni (fontos, hogy 1-2 percenként rákeverjünk egyet, hogy ne kezdjen el összeállni, folyékonynak kell maradnia, hogy ne legyen a végén darabos a krémünk). Amíg a pudingunk hűl, addig a fél liter habtejszínt géppel kemény habbá verjük (lehet habfixálóval is, de én most nem tettem bele, mert elfelejtettem 😁), és ha a puding teljesen kihűlt, akkor a felvert habot óvatosan hozzákeverjük. A krémünk ezzel kész.

Visszatérünk a piskótához. Ha megsült, kivesszük, és félretesszük hűlni. 10 perc múlva körbevágjuk egy éles késsel, és lecsatoljuk róla a tortaforma oldalát, majd hagyjuk tovább hűlni. Ha teljesen kihűlt, akkor kettévágjuk, és kezdődhet a kreatívkodás.

Alulra kerül az egyik piskótalap, rásimítjuk a krém felét, mehet rá a másik piskótalap, végül a krém másik fele. Ha ezzel készen vagyunk, akkor 20 percre hűtőbe tesszük a tortát, hogy kicsit dermedjen a krém. Ez idő alatt a maradék 2 dl habtejszínt felverjük kemény habbá, és félretesszük: ezzel fogjuk a torta oldalát díszíteni. És még arra is lesz időnk, hogy a kivit meghámozzuk, és kör alakúra felszeleteljük. Én 5-6 db. kivit használtam fel.

Ha letelt a 20 perc, kiszedjük a tortát, és nekiállunk a díszítésnek: a felvert habot szilikon spatulával a torta oldalára simítjuk. Nekem így nagyon snassz volt a torta oldala, ezért a spatulával nagyon óvatos "ütögető" mozdulatokat csináltam, és így lett a hab olyan, amilyen a képen is látható. Nekem maradt még habom, ezért betöltöttem egy habzsákba és a torta tetején a szegélyt szintén körbehaboztam, majd a jól bevált "ütögető" mozdulatokkal díszítettem, hogy szép egybefüggő legyen.

Utolsó lépésként a felkarikázott kivit tetszőlegesen a torta tetejére halmozzuk, és még 1-2 órára a hűtőbe tesszük.

Díszítéssel együtt körülbelül másfél órát vett igénybe a torta elkészítése. A piskóta régi, bevált recept, viszont az ötlet, a krém, a díszítés és maga a kivitelezés is saját elképzelés és megvalósítás. 😊


Ha kedvet kaptatok egy könnyed, tavaszias torta elkészítéséhez, akkor próbáljátok ki! Nálunk befutó lett, a párom nagyon örült, és a családnak is bejött ez az íz világ. 😊

Jó étvágyat kívánunk hozzá!

Megtaláltok a Pinteresten és a Facebookon is.
Ha tetszett a bejegyzés, akkor lájkoljatok, vagy kövessetek a fenti lehetőségek bármelyikén! Szívesen fogadom a fotókat az általatok elkészített remekművekről, illetve a kommenteket is!


\ A cikk NEM tartalmaz szponzorált tartalmat! /

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések