10 érv a kontaktlencse mellett, avagy miért nem térnék vissza a szemüvegre?

Sziasztok, üdvözlök Mindenkit újra a blogon! 

Aki személyesen is ismer, az tudja rólam, hogy hosszú ideig hordtam szemüveget, egészen pontosan 9 éves korom óta. Ez a korszak 2018. júniusában véget ért, ugyanis hosszas gondolkodás után, illetve több ismerősöm pozitív tanácsa után úgy döntöttem, hogy megpróbálkozom a kontaktlencsével. Először kicsit aggodalmaskodó voltam, mert nekem áprilistól szeptemberig tombol az allergiám, amit persze rendszeres gyógyszerszedéssel kordában tudok tartani, de így is előfordul szemviszketés, könnyezés stb., így nem voltam teljesen biztos benne, hogy ebben az időszakban is tudom majd viselni életvitelszerűen a lencsét. Szerencsére az aggodalmaskodás alaptalannak bizonyult, mert most már lassan 2 éve problémamentesen hordom a kontaktlencsémet, és elég tapasztalatot sikerült gyűjtenem, hogy ki tudjam jelenteni: soha többet nem térnék vissza hosszútávon a szemüvegre! Ebben a cikkben most szeretném Veletek megosztani azt a 10 érvet, ami számomra a kontaktlencse mellett szól.

\ 10 ÉRV A KONTAKTLENCSE MELLETT /

1. Nem párásodik be! 
Aki szemüveges, az tudja, hogy mekkora blama, amikor hidegből meleg helyiségbe érkezel, és rögtön bepárásodik a szemüveg lencséje. Persze, ilyenkor az ember leveszi, akkor meg amiatt nem lát semmit, tehát patthelyzet. Ezt megoldja a lencse.

2. Nem koszolódik, nincsenek ujjlenyomatok! 
A kontaktlencsét viszonylag nehéz összetapogatni, hiszen jó esetben nem tapogatjuk a szemgolyónkat. Ez nem mondható el a szemüvegről, ami kb. nettó 2 perc alatt lesz koszos, miután megtisztítottuk (ha sikerült csíkmentesre törölni persze).

3. Kényelmesen lehet aludni vele! 
Én alapvetően minden este kiveszem a lencséket, folyadékba teszem, és reggel ismét berakom őket (nekem nem nonstop lencséim vannak). Ettől függetlenül elő szokott fordulni, hogy délután egy rövidebb pihenés során elalszom úgy, hogy a szememben vannak. Ilyenkor nem kell arra ügyelnem, hogy a szemüvegre ráfekszek, és esetleg elgörbül a szára vagy eltörik.

4. A rossz időjárás sem tudja elrontani a tökéletes kilátást! 
A szemüvegeseknek azt a szitut sem kell bemutatni, amikor esik az eső vagy hull a hó és minden 3. másodpercben cseppes lesz a szemüveglencse, megtisztítani pedig esélytelen. A kontaktlencse ebből a szempontból is előnyösebb.

5. Szemromlás esetén egyszerűbb a váltás! 
Akinek szemüvegre van szüksége, az szembesül azzal, hogy bizony egy kicsit mindig rosszabbul lát. Lehet, hogy csak negyed dioptria a romlás, viszont egy idő után a szemüveg már nem nyújt tökéletes látást. Ilyen esetben nyilván új szemüveget kell csináltatni, ami nem két forint. A kontaktlencse esetén ez elintézhető annyival, hogy szólunk az optikába, megvizsgálják a szemünket (ahova én járok, ott ez díjmentes), és a következő adagot már a megfelelő dioptriával rendelik le nekünk. Ennyire egyszerűen megy, és nincs szükség megint új keret választására és az egyéb dolgokra, ami egy szemüveg készíttetése során szükséges.

6. Élesebb látást biztosít a szemünk egészén! 
Ezzel azt akarom kifejezni, hogy a szemüveg viselése során nyilván csak a lencse részén látunk tökéletesen, alul és felül ugyanaz a homály, mintha nem hordanánk szemüveget. Kontaktlencse esetén, bármerre nézünk, minden szögben tökéletesen látunk.

7. Praktikusabb, mint egy szemüveg! 
Szinte minden tevékenység könnyebb és kényelmesebb kontaktlencsével, például a sportolás is. Nem kell attól félni, hogy leesik vagy összetörik. Arról nem is beszélve, hogy felüdülés volt végre tökéletesen látni a strandon (én sosem mentem be szemüvegbe a vízbe), ezt semmiért nem cserélném le! Nem kell folyton szemüvegtartót magamnál tartanom. Ha megyek valahova, elviszem magammal a lencse tartót, amibe tiszta folyadék van, bedobom a neszesszerembe, és kész.

8. Könnyebb sminkelni szemüveg nélkül!
Ez nyilvánvalóan szubjektív szempont, és nem mindenkinek fontos, de engem kifejezetten zavart, amikor 18-19 éves lettem, hogy nem tudtam olyan egyszerűen sminkelni magam. Hiába imádtam volna szemsminket készíteni magamnak, teljesen feleslegesnek éreztem, mert a szemüveg miatt úgysem látszódott belőle szinte semmi. Ez volt az egyik oka annak, hogy akkor kezdett igazán érdekelni a sminkelés, amikor a szemüveget elhagytam.

9. Önbizalomnövelő! 
Ez is teljesen szubjektív, de én mindig úgy éreztem, hogy nem áll igazán jól a szemüveg (hiába mondták mások az ellenkezőjét, meggyőzhetetlen voltam), és sosem éreztem magam csinosnak, amikor rajtam volt. Mióta elhagytam, végre nincs emiatt rossz érzésem, és az önbizalmamon is sokat dobott (ráadásul a páromnak is jobban tetszem így).

10. Lehet mellette napszemüveget hordani! 
Én nagy napszemüveg fan vagyok, emiatt is volt szörnyű, hogy éveken keresztül csak úgy tudtam napszemüveget hordani, ha bevállaltam, hogy arra az időre nem látok valami jól. A kontaktlencse viselésével ez a probléma is megszűnt, és végre tökéletes látás mellett hordhatom a szebbnél szebb napszemüvegeket, valamint az sem utolsó szempont, hogy emiatt nem süti ki a szememet a nap.

A cikk végére megemlítenék még néhány fontos tudnivalót, amit kontaktlencse viselés során ERŐSEN AJÁNLOTT betartani! 

  • A higiéniára fokozottan kell figyelni! Mielőtt a szemünkbe nyúlunk, mossunk kezet forró, szappanos vízzel! Velem is többször előfordult már, hogy menet közben (amikor nem voltam otthon) belement egy szempilla a szemembe, vagy ráment a lencsére valami kis kosz. Ilyenkor nyilván meg kell tisztítani, különben bök, az pedig szörnyű érzés. Én mindig tartok magamnál folyadékkal teli tartót illetve kézfertőtlenítőt, hogy biztosan tiszta kézzel tudjam megigazítani a lencsét. 
  • Ha nem nonstop lencsét viselünk, és napi szinten kiszedjük éjszakára, akkor mindig gondoskodni kell róla, hogy friss folyadékba tegyük pihenni a lencséket. Én 1-2 naponta cserélem a tartóban lévő folyadékot attól függetlenül, hogy milyen állapotban van. 
  • Ne hordjuk túl a lencséket! Ezt arra értem, hogy ha havi lencsét hordunk, akkor egy párat lehetőleg ne használjunk fél évig. Persze, nálam is előfordul, hogy az 1 hónapból 1,5 vagy 2 lesz, de az az igazság, hogy a havi lencsék annyi időre is vannak kitalálva. Ha túlhordom, én már 5-6 hét után érzem, hogy elhasználódik, és cserélnem kell. 
  • Ha bármilyen probléma van a szemünkkel (szúró érzés, gyulladás, pirosság, feldagadás), akkor távolítsuk el a lencsét, és addig lehetőleg kerüljük a viselését, amíg maradéktalanul meg nem gyógyulunk. Ha ez megtörtént, akkor nyilván új lencsét ajánlatos használatba venni.
Zárásként pedig az anyagi részéről is írnék néhány mondatot, bár ez az, ami a legegyedibb, hiszen amennyi fajta lencse, annyi fajta ár. Az a lágy kontaktlencse, amit én hordok, az AirOptix nevet viseli (de ennek a márkának is van több fajta lencséje), és a 3 pár 20.000 ezer forint körül mozog. Alapvetően ugye ez 3 havi adag, de én egy párat általában 1,5 hónapig hordok, így egy ilyen adag nálam kitart majdnem 5 hónapig. Ár-érték arányban nekem abszolút megfelel, tekintve, hogy így körülbelül 50-60 ezer forintra jön ki éves szinten, és amíg szemüveges voltam is évente vagy 1,5 évente kellett szemüveget csináltatnom a szemem minimális romlása miatt (vagy mert eltört), ami szintén 60-70 ezerre jött ki/alkalom. Tehát anyagilag nagyjából ugyanott vagyunk, pedig az én lencsém egy drágább árkategória, de a doktornő annak idején ezt javasolta, és ez is vált be! A párom lencséje például (ő nonstop lágy lencsét visel) páronként 5.000 forintba kerül, így az még olcsóbbra jön ki havi és éves szinten is. Egy biztos: nekünk abszolút bevált a kontaktlencse, és semmiért nem cserélnénk le! 

Ennyit szerettem volna megosztani Veletek ezzel a témával kapcsolatban. Remélem, hogy hasznos volt számotokra ez a bejegyzés, és esetleg tudtam segíteni azoknak, akik pont most vacillálnak a két lehetőség között.

Ha tetszett a cikk, azt jelezhetitek felém egy like-al, követni is tudjátok az oldalt a Facebookon, valamint elértek a Pinteresten és az Instagramon is! 

Ezen kívül van egy Facebook csoportunk, ahova Mindenkit szeretettel várunk! Nézzetek be, és ne habozzatok csatlakozni, ha van kedvetek!

Hamarosan ismét jövök, addig is Mindenkinek szép napokat kívánok! 😊


\ A cikk NEM tartalmaz szponzorált tartalmat! /

Megjegyzések

  1. Ehhez csak annyit:

    1. Kontaktlencse mellett is simán tud romlani a látás.
    2. Nem mindenkinek a szembe bírja a lencsét.
    3. Van olyan rossz látás, amire már nem írnak fel kontaktlencsét.

    Én szemüvegesként szívesen hordanék kontaktlencsét, de sajnos a bal szemem már annyira rossz, hogy arra felesleges lenne hordanom. Viszont ha csak a jobb szememben van lencse, akkor egy idő után fáj a fejem, mert a jobb szemem nem képes korrigálni a hatalmas különbséget. A szemüveg viszont igen. Tudom, mert volt lencsém is, de muszáj volt visszaváltanom szemüvegre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Mindhárom érveddel egyetértek, és egyiket sem cáfoltam a bejegyzésemben. Természetesen ez a 10 érv rám vonatkozik, illetve arra, hogy én miért látom előnyösebbnek a lencsét. De minden ember más, így ez teljes mértékben szubjektív. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések