TOP 5 legjobb könyv, amit valaha olvastam

Sziasztok, üdv újra Mindenkinek!

A sok szépségápolás téma után úgy gondoltam, hogy jó lenne egy olyan témában is megszólalni, ami nem csak csajok számára lehet érdekes, hanem mindenki számára, aki szeret olvasni.

Azért tartom fontosnak az olvasást, mert ez a legjobb tevékenység arra, hogy tágítsuk a tudásunkat és olyan dolgokat tudjunk meg a világról, a környezetünkről, az emberekről stb., amikkel addig nem voltunk tisztában.

Az olvasás gyerekkorom óta része az életemnek, az évek alatt egy olyan hobbivá alakult, ami egyben nekem egy úgy nevezett terápia is. Gondolok itt arra, hogy ha gondterheltnek, fáradtnak, szomorúnak érzem magam, csak előkapok egy jó könyvet, és máris pozitívabbá válik az életszemléletem. Az évek alatt azért elfogyasztottam jó pár olvasmányt a klasszikus irodalmon át a horror regényekig gyakorlatilag minden műfajban. Ez idő alatt a romantikus regények illetve a fantasy-k, sci-fi sztorik váltak a kedvenceimmé, de mondhatjuk, hogy "mindenevő" vagyok. Épp ezért volt nagyon nehéz kiválasztani az 5 általam legjobbnak vélt könyvet, elég sokat gondolkoztam a sorrenden. Hát lássuk, mire jutottam. (FIGYELEM! EGYIK KÖNYVNÉL SEM LESZ NAGY SPOILEREZÉS!) ⇒

\ TOP 5 LEGJOBB KÖNYV, AMIT VALAHA OLVASTAM /
#5
Az ötödik helyre a kedvenc horror regényemet raknám, ami nem más, mint Stephen King: AZ című könyve. Én már jó pár éve vadászom a King könyveket a vásárokban illetve az antikváriumokban, mert meggyőződésem, hogy a világ egyik legjobb írójáról beszélünk, akinek számtalan olyan regénye van, amit szívesen elolvasnék. Tipikusan az a fajta író, aki írásmódjával úgy tudja elkalauzolni az olvasót, mintha mi magunk is a sztori részesei lennénk. Anno nagy elhatározás volt, hogy belekezdek az AZ című könyvének elolvasásába, mert iszonyatosan hosszú a könyv (több, mint 700 oldal), és tartottam tőle, hogy nem fogom tudni folyamatosan olvasni a sztorit. Márpedig én csak akkor állok neki egy könyvnek, ha tudom, hogy néhány nap alatt el is tudom olvasni és nem pedig elolvasok 100 oldalt majd félreteszem időhiány miatt, mert úgy vagyok vele, hogy akkor nem kezdek bele. Ez a könyv engem olyan annyira lekötött, hogy abban a a néhány napban, amíg olvastam, a családom nem is igazán tudott velem kommunikálni, mert amikor nem dolgoztam, akkor csak a könyvet bújtam. Szerintem iszonyatosan jól sikerült a sztori, számomra nem volt benne unalmas rész. A könyvben főképp az tetszett, hogy nem a tipikus, elcsépelt horrorsztori, hanem valami újat hozott ebbe a műfajba és mivel a főszereplők nagyrészt gyerekek, így az embert csak még inkább megindítja, és beleképzeli magát a történetbe, hogy mi lenne, ha vele történne ilyen szürreális dolog. Természetesen azt le kell szögeznem, hogy én speciel abszolút nem tartok attól, hogy ilyen valaha történik velem, hiszen ez egy fiktív sztori, de ha olvasunk egy könyvet, az esetek nagy százalékában beleképzeljük magunkat a főszereplők helyébe. Olvasás közben nálam megvolt végig a borzongás és az, hogy alig vártam, mi lesz a következő oldalon! A könyvből készített 2017-es film egyébként nekem kifejezetten tetszett minden tekintetben, de így, hogy előbb olvastam a könyvet, azt kell mondanom, hogy mérföldekkel jobb a könyv, hiszen a filmbe rengeteg dolog nem került bele. Ez nem is elvárható, hiszen több, mint 700 oldalt nem lehet egy 2 órás filmbe belesűríteni. Ha mindenképpen a filmet és a könyvet is szeretnétek látni/olvasni, akkor azt javaslom, előbb menjen a film és utána a könyv, mert egyrészt így nem lesz csalódás a film, másrészt pedig a film nézése közben megfogalmazódott kérdéseitekre a könyvből rögtön meg is kapjátok a válaszokat. Szerintem egyszer mindenképpen ajánlott elolvasni azoknak a FELNŐTTEKNEK, akik szeretik ezt a műfajt és nyitottak egy kis borzongásra. Nekem nagyon bejött, és szívesen újra is olvasnám, ha nem kölcsön kaptam volna a könyvet annak idején. Én azért választottam a kölcsönkérést, mert a könyv viszonylag drága, 7-8.000 forint között mozgott 2 éve, és nem akartam úgy kifizetni ennyi pénzt érte, hogy nem tudom, mi lesz a véleményem a könyvről, hiszen benne volt a pakliban az is, hogy nem tetszik és be sem fejezem. De szerencsére nem így történt, úgyhogy még az is elképzelhető, hogy valamelyik boltban levadászom a könyvet és újra elolvasom! 👌
Ajánló: https://www.libri.hu/konyv/stephen_king.az.html

#4
A negyedik és a harmadik helyen sokat vacilláltam, de végül a romantikus sztori a negyedik helyre csúszott vissza: Abbi Glines: Ha az enyém lennél című könyvéről beszélek. Ezt a könyvet 19 éves koromban rendeltem meg az internetről, mert akkor kezdődött nálam a romantikus könyv imádat. Egyszerűen faltam a jobbnál jobb romantikus könyveket, mert alapvetően én is ilyen típusú nő vagyok. Amikor elolvastam a neten a sztorit, elkezdett érdekelni, és azonnal meg is rendeltem a könyvet, akkoriban akciós áron, szinte potom pénzért. Amikor megérkezett, el is kezdtem rögtön, és az első oldaltól kezdve megfogott és magával ragadott, ugyanis egy olyan kacifántos szerelmi történetet mesél el, amiben szerepet kap egy két fiú között őrlődő lány, egy gyermekkori barátságból alakult mindent elsöprő szerelem és egy unokatestvérek közötti harc. A könyv nyelvezete elég szabad szájú, nyíltan leírja a szerelemi kapcsolat MINDEN apró momentumát, de nekem ez kifejezetten bejött, mert végre egy író, aki nem fél nyíltan leírni azt, amire mindenki gondol. A szereplők felépítését jól megoldotta az írónő, minden fajta embertípus szerepet kap a könyvben, de nekem a kedvencem mégis a rossz fiú Beau, akit olyan kisugárzással ruháztak fel, hogy az valami eszméletlen! Tényleg igaz az a dolog, hogy a hirtelen ötletként elolvasott könyvek a legjobbak! Többször jártam már úgy, hogy egy könyvet hónapokig el akartam olvasni és amikor végre sikerült, csalódtam benne, ellenben amit kb. 2 perc alatt megvásároltam, annyira tetszett, hogy azóta többször is újraolvastam. Na ez pont egy ilyen könyv, és mindenkinek csak ajánlani tudom, főképp a fiatal felnőtt korosztálynak. Azóta kijött egyébként a második része is, aminek a címe: Ha esélyt adnál. Nagyon érdekel a folytatás, így biztosan be fogom szerezni, és alig várom, hogy kiderüljön, mi lett a szereplőkkel. 👌
Ajánló: https://www.libri.hu/konyv/abbi_glines.ha-az-enyem-lennel.html

#3
A harmadik helyre egy számomra nagyon megindító, megrázó de egyben fantasztikus, igaz történeten alapuló könyvet tennék. Ez nem más, mint Lorenzo Carcaterra: Pokoli lecke című regénye. Ezt a könyvet az azonos című film megnézése után rendeltem meg. mert sok kérdés maradt bennem, amire reméltem, hogy a könyvből választ kapok. Ez sikerült is, kicsit jobban is, mint szerettem volna. Szerintem ezt a filmet rengetegen láttátok már, és ismeritek azt a megrázó és egyben igaz történetet, amit egy immáron felnőtt férfi mesél el a saját szemszögéből. Tulajdonképpen a könyv egy visszaemlékezés a főszereplő és 3 barátja szerencsétlen baklövéséről, amit még gyermekkorukban követtek el, és amiért nagyon nagy árat kellett fizetniük a javítóintézetben. Annyi spoiler elég is, hogy amit ott át kellett élniük 1-1,5 év alatt, az egész életükben végigkíséri őket fizikailag és mentálisan egyaránt. A könyv remekül írja le ezt a visszaemlékezést. Annyira nyers és kifejező a leírás, hogy az olvasó olykor azt érzi, ő is részese a történetnek. Egy ilyen könyvet olvasni mindig nehéz lelkileg és több fajta érzést is kiválthat az emberből. Belőlem elsősorban döbbenetet és elkeseredést, hogy ilyen megtörténhet ezen a világon, de az undort is meg kell említsem, amit a javítóintézet őrei váltottak ki belőlem! Valóban igaz, hogy egy fiktív sztorit sosem lehet annyira életszerűen leírni, ahogyan egy megtörtént esetet tud megfogalmazni annak átélője. Mindig is jobban szerettem a megtörtént eseményeken alapuló könyveket, noha mindig is szájtátva olvastam vagy a döbbenettől vagy a csodálattól! Attól függetlenül, hogy ez a könyv eléggé hat az olvasó lelkivilágára, én minden FELNŐTT korosztálynak ajánlom, mert rengeteget lehet tanulni belőle az emberi jellemekről, a megbánásról és a vezekelésről! 👌
Ajánló: https://moly.hu/konyvek/lorenzo-carcaterra-pokoli-lecke

#2 
A második helyre azt a könyvet tettem, amit egy ültő helyemben olvastam el egy vasárnapi délutánon. Szintén egy olyan könyvről van szó, amit a film megnézése után szerettem volna elolvasni (rengeteg könyv így jutott el hozzám és jut el a mai napig) és amit szintén nagyon sokan ismertek: John Green: Csillagainkban a hiba. Na ez az a könyv, aminek olvasása közben megszámlálhatatlan alkalommal sírtam el magam. Maga a történet már a filmben is eléggé szomorú és lélekre ható, de ezt ilyen nyersen leírva látni, valami elképesztő! Elképesztő egy olyan könyvet olvasni, amiben végig azon kattog az ember, hogy atyaég, ilyen élethelyzet BÁRKIVEL BÁRMIKOR előfordulhat. Nem árulok el nagy titkot szerintem azzal, hogy két olyan tinédzser szerelméről szól, akik mindketten gyógyíthatatlan betegek. Maga ez a téma már sokaknál kiveri a biztosítékot, de azt gondolom, hogy az olvasni szerető emberek nagy százalékában megvan a kíváncsiság arra, hogy elolvasson egy ilyen témájú könyvet is. Nem fogok hazudni: a könyv megrázó, elgondolkodtató, kíméletlen és az olvasása után sok mindent átgondol és átértékel az ember. Még jobban megfogalmazódik bennünk, hogy nem tudjuk mikor lesz vége az életünknek, és hogy ez miért fog történni. De éppen a két fiatal életszemlélete és pozitív gondolkodása sarkallja arra az embert, hogy bármilyen élethelyzet gördül elénk, állni kell a sarat és küzdeni kell magunk miatt, a párunk miatt, a családunk miatt és a barátaink miatt egyaránt! John Green szerintem fantasztikus könyveket ír, nekem ezen kívül megvan még másik 3 könyve, amiből kettőt (Papírvárosok, Teknősök végtelen sora) még nem olvastam el, egy pedig folyamatban van (Alaska nyomában), és az is nagyon tetszik egyenlőre! Ezen kívül nagyon design-os a könyvek borítója, azonnal megakad rajtuk a vásárló szeme. Remélem a másik kettő is legalább ennyire izgalmas és érdekfeszítő lesz. Mindenesetre a Csillagainkban a hibát abszolút ajánlom minden olyan olvasónak, aki nyitott ezekre a témákra is és szeretné megismerni jobban a két fiatal történetét! 👌
Ajánló: https://moly.hu/konyvek/john-green-csillagainkban-a-hiba

#1
És akkor következzen a nálam abszolút győztes. Aki ismer, az tudja, hogy nagy Harry Potter fanatikus vagyok. Az összes Magyarországon elérhető, ezzel kapcsolatos könyvet elolvastam már, legyen az a 7 kötet egyike vagy valamelyik kiegészítő könyv. Egyszerűen imádom azt a világot, amit J.K. Rowling a szemünk elé tárt, és amiben magam is szívesen élnék, ha lenne rá lehetőség, és ebben egy csepp túlzás sincs! Számomra Rowling a világ legkreatívabb és legjobb írónője, hiszen akinek a fejéből ilyen aprólékosan kipattan egy ilyen mindent elsöprő fantasy, az csakis a legjobb lehet számomra. Minden apró részletre odafigyelve felépített egy olyan világot, amelyben helyet kapnak varázslók, boszorkányok, különböző lények és fiktív helyszínek. Nem elég, hogy megírta a 7 kötetet, de az olvasót nem kérdések között hagyva íródtak az ő jóvoltából olyan kiegészítő könyvek is, amelyből MINDEN háttérinformáció kiderül: a szereplők életútja, az egyes varázslények részletes leírása, különböző helyszínek bemutatása, egyszerűen mindenre választ kapunk. Nagyon nehéz volt kiválasztani a kedvencemet az összes közül, de végül a Harry Potter és a Titkok Kamrájára esett a választás, ami a második kötet. Nem meglepő, hiszen a filmek közül is a második tetszett a legjobban. Ugyanakkor szeretném leszögezni, hogy ez tipikusan az a könyvsorozat, amit az elejétől a végéig el kell olvasni, ha egyszer nekiállsz. Nem elég csak a másodikat vagy csak az ötödiket, mert nem fog összeállni a kép. Így, hogy a filmeket jó párszor láttam már, mielőtt elkezdtem olvasni a köteteket, jobban bele tudtam élni magam az egészbe, hiszen a párbeszédeknél már a fülembe hallottam a mondatokat az egyes szereplők magyar hangjaival. Fantasztikus érzés elolvasni egy ilyen sorozatot, és nagyon bántam, amikor vége lett, több kötetet többször is újraolvastam. Mindenképpen ajánlom mind gyerekek mind felnőttek részére, mert ezek olyan olvasmányok, amikkel kicsit ki tudunk zökkenni a megszokott életünkből, és megmarad bennünk a "gyerek" akkor is, ha már felnőttünk! Rowling az élő bizonyíték arra, hogy sosem vagyunk túl idősek ahhoz, hogy kreatívak legyünk, és megalkossunk olyan dolgokat, amikben hiszünk! Ha lesznek gyerekeim a jövőben, akkor biztosan meg fogom ismertetni velük ezeket a könyveket, és ha érdekli őket, akkor el fogom olvasni velük újra! 👌
Ajánló: https://bookline.hu/szerzo/j--k--rowling/96823?page=1





Könyvek, amik elolvasása tervben van:
  • Anna Todd: Miután
    A "Miután" az elmúlt hónapban a kedvenc filmem lett. A könyvek, amik alapján készült, mindenképpen bakancslistásak nálam! Még idén szeretném őket beszerezni. Karácsonyi ajándék?! https://moly.hu/sorozatok/miutan
  • Winston Graham: A Poldark család 
  • Nicholas Sparks: Vissza hozzád 
  • Stephen King: A remény rabjai
    Ezt a könyvet nehéz lesz megszerezni, mert már nem árulják, csak antikváriumokban elérhető, de a vélemények szerint az egyik legjobb könyv a világon, akárcsak a film, ami nekem a 3. kedvenc a világon! Szintén megtörtént események! 
Ezek lettek volna az én kedvenc könyveim! Ha tetszett, akkor lájkolátok a Facebookon, vagy kommenteljetek és megtaláltok a Pinteresten is.

Szívesen várom tőletek az ötleteket is könyvügyben, bármilyen témára nyitott vagyok! Remélem meghoztam a kedveteket egy kis olvasásra, ez mindig kikapcsol és feltölt! Hamarosan ismét jelentkezek, addig is szép napot Mindenkinek! 


\ A cikk NEM tartalmaz szponzorált tartalmat! /

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések