| Sampon, balzsam, hajvég ápoló | Hajápolási rutin, ahogy én csinálom

Szép napot kívánok Mindenkinek, üdv újra az oldalon!

Sokat törtem a fejem, hogy mi legyen a következő témakör, amibe belemerülök, és arra jutottam, hogy megosztanám Veletek azt a kicsit sem időtakarékos tevékenységet, amit hetente kétszer kell kiviteleznem. Következzen a:

\ HAJÁPOLÁSI RUTINOM /
Aki ismer személyesen tudja, hogy nekem barna, hosszú, derékig érő, göndörebb hajam van, amit ráadásul pár hónappal ezelőtt megspékeltünk a fodrász csajszimmal egy rose gold ombre festéssel. Ezen tulajdonságok közül majdnem mindegyik egyenként is alapos odafigyelést igényel, nem hogy az összes együttvéve. Az évek során nagyon sok sampont, balzsamot és hajápolószert kipróbáltam. Volt, ami egyáltalán nem működött és volt olyan is, ami ideig óráig oké volt, aztán egyszer csak már nem.

Kezdjük akkor a samponokkal. Sajnos a fejbőröm hajlamos a korpásodásra, amit értelemszerűen igyekszek mindig megelőzni és szerencsére ez 90%-ban sikerül is. Rengeteg sampont próbáltam már: Head and Shoulders, Schauma, Szulfokoll, Nizoral, Elseve, Gliss Kur stb. A Head and Shoulders Classic Clean samponja nekem nagyon sokáig szuperül működött, aztán valamit változtattak az összetevőkön, és jobban korpásodtam tőle, mint bármilyen másik sampontól, így az leváltásra került. Ezután következett jó 3 hónap, ami próbálkozásokkal telt, többnyire sikertelenül. Kipróbáltam a Szulfokoll kénsamponját. Na azt hiszem, az volt a mélypont! Olyan szinten kiszárította a fejbőrömet, hogy szó szerint sebesre vakartam a fejemet, így 1 használat után az is a kukában landolt. Következett a Nizoral, amitől nagyon sokat vártam, de a borsos ára ellenére sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Körülbelül 2 hétig rendben volt a hajam, utána megint kezdődött az egész mizéria, és további két hét kezelés után sem láttam javulást. Pont kapóra jött az egyik legjobb barátnőm adta lehetőség: az FM Group márka. Egy korábbi bejegyzésben már írtam arról a fantasztikus parfümről, amit azóta is használok, és szintén az FM Group terméke. Tőlük rendeltem most egy kiterjedtebb csomagot (amelynek termékeire külön bejegyzésben kitérek), amibe egy korpásodás elleni sampont is választottam: FM Complete Care Anti-Dandruff Shampoo. Gondoltam ennyi kudarc után próba szerencse. Az ára körülbelül 2.200 forint volt, ami középárkategória, de azt gondolom megérte! Eddig körülbelül háromszor mostam vele hajat, és azt kell mondjam, hogy nagyon pozitív a róla kialakult vélemény. Elég sűrű az állaga, emiatt nem kell sokat használni belőle, jól habzik egy kis vizezés után is. Megfelelően letisztítja a hajamat, nem zsírosodik tőle, pedig alapvetően hajlamos vagyok rá, és tökéletesen puha illetve jó illatú lesz a hajam a használat után. Mivel a hajam 1/3-a alul "rose gold"-ra van festve, és ez speciális sampont igényel, így én ezt a sampont csak a hajam felső részére használom. Az aljára egy szintén új szerzeményt kezdtem alkalmazni: Kallos Argán Színvédő Sampon festett hajra, ami B5-provitamint is tartalmaz. A fodrászom is ugyanezt a sampont használja, és ő ajánlotta nekem. 1,5 hónapja kezdtem használni csak a szőkített, festett részre, és én azt tapasztaltam, hogy valóban jobban megtartja a színt, nagyon jó az illata, viszont bőségesen kell utána balzsamot használni a hajvégekre, különben nagyon gubancos lesz. Ennek ellenére nekem nagyon bevált, kb. 1.000 forintba kerül a fodrászcikkes boltokban, de online is le lehet rendelni. Pozitívum még, hogy 1 literes kiszerelésekben árulják, így viszonylag sokáig elég. Nekem még 3/4-ig van a flakon, és 1,5 hónapja használom hetente kétszer.

↪ A hajápolási rutinom első része tehát, hogy először az FM Group samponnal jól átmosom a fejbőrömet, hajtöveimet, aztán jöhet a haj többi részére a Kallos sampon, amit én leöblítés után még egyszer szoktam alkalmazni, aztán újra leöblítés.

Következő lépésként jöjjön akkor a balzsam, amiből szintén rengeteget kipróbáltam már: Pantene, Elseve, Gliss Kur stb. A Pantene Aqua Light balzsamot évekig használtam, aztán egyszer csak kezdtem ráunni, és újakat szerettem volna kipróbálni. Sok kísérletezés után rátaláltam a Kallos Keratinos és Tejproteines hajbalzsamára, amit szintén 1 literes tégelyben lehet kapni. Az elején kicsit szkeptikus voltam a termékkel kapcsolatban, mert ez a hatalmas mennyiség 1.100 forintba került, és nem hittem benne, hogy tényleg szuper lehet. Aztán szerencsére már az első használatnál kellemesen csalódtam benne. Először is fantasztikus az illata, és ez az illat meg is marad napokig. Másodszor tökéletesen bepuhítja a hajat és fényessé, selymessé is varázsolja. Harmadrészt pedig életemben először tapasztaltam azt balzsam használata után, hogy normálisan ki tudom fésülni szárítás előtt, és nincsenek benne hatalmas csomók, gubancok. Emiatt már megérte megvenni! Az egész hajamon ezt szoktam alkalmazni, és alapvetően nem kell belőle sok, de én a hajvégeimet kétszer szoktam bebalzsamozni, mert amellett, hogy szőkítve és festve van a vége, göndör is, és ez minimum dupla ápolást igényel. Összességében nekem nagyon bevált ez a balzsam, valószínűleg újra is fogom vásárolni, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy ez az óriási mennyiség mennyi ideig lesz elég.

↪ Tehát a második lépés a hajmosásnál a balzsam alkalmazása. Én nem szoktam rajta hagyni a hajamon, hanem felviszem a hajam egészére, alaposan megdörgölöm, és már öblítem is le.

↪ Amikor kész vagyok a hajmosással, bebugyolálom törölközőbe a hajamat, és legalább 5 percig rajta hagyom.

↪ Ezután következik a kifésülés, ami sosem volt egy könnyű menet, de mióta a fenti termékeket használom lényegesen javult a helyzet! Időközben beszereztem egy megfelelő hajkefét is, ami sokkal könnyebbé teszi ezt a lépést. (Zárójelben megjegyezném, hogy mivel nekem nagyon hullámos hajam van, így nem tudok minden nap fésülködni, mert ez "oroszlán haj" hatást eredményezne, ezt pedig semmi pénzért nem szeretném. Emiatt hajmosás után még vizesen kifésülöm az egész hajamat, és legközelebb majd csak 3-4 nap múlva a következő hajmosásnál.) A fésülködés nehézsége miatt mindig is kénytelen voltam hajápoló spray-t használni. Szerencsére már erre is megtaláltam a megfelelő terméket: Avon Advance Techniques Luxus tápláló, kétfázisú hajspray. Használat előtt felrázom, és ezzel fújom be a hajvégeimet fésülködés közben, mert sokkal könnyebben ki tudom bontani a gubancokat, és nem kell kitépni a fél hajamat, mire sima, szárítható állapotba kerül.

↪ Utolsó előtti lépésként a hajtöveimet megszárítom fésű segítségével. Direkt nem szárítom meg az egész hosszát, mert a hajszárító hatására csak még sprődebb lenne, és a hullámok sem lennének annyira szépek. Ez a "félig megszárítom" technika nekem teljes mértékben bevált, emiatt nem is változtatok.

↪ A hajápolási rutinom legutolsó lépése természetesen egy végső hajvég ápolás, ami közvetlenül a szárítás után következik. Mivel csak a hajtöveimnél szárítom a hajamat és a többi része természetesen szárad meg, így olyan terméket kellett keresnem, amit vizes és száraz hajra egyaránt lehet használni. Végül a balzsammal együtt vásároltam meg a Kallos LAB 35 hajápoló olaját, ami szintén nagyon olcsó volt, 800 forint. Ugyan kicsi, 50 ml-es kiszerelésben kapható, de annyira kevés kell belőle eloszlatva a hajon, hogy szerintem egy ilyen kicsi flakon akár több hónapig is elég lesz. A termék nagyon bevált már az első használat után is. Isteni illata van, amit utána még több órán keresztül is intenzíven érzek a hajamon. Sokkal kezelhetőbbek és puhábbak a hajvégeim, mióta használom. Kevésbé seprűs a vége, és a festék színét sem szedi ki a hajamból, ami külön pozitívum. Én egy körülbelül borsónyi mennyiséget szoktam eloszlatni az utolsó 5-10 centin, és alaposan belenyomkodom a hajamba, majd hagyom megszáradni. Száraz hajra még sosem próbáltam, így arról nincsenek tapasztalataim, de azt gondolom, hogy ugyanolyan jó hatással bír száraz hajra, mint nedvesre.
Én így csinálom a hajápolási rutint. Ez a hosszadalmasnak tűnő folyamat körülbelül fél órát vesz igénybe, majd utána 3-4 óra alatt szárad meg teljesen szárazra a hajam. De nekem rendkívül sok és vastag szálú hajam van, így ez ugye egyénenként változik. (Néha kedvet kapok ahhoz, hogy beszárítsam a hajamat körkefével. Az nyilván több időt vesz igénybe, tekintve, hogy fodrász sem vagyok, de az eredmény abban az esetben is megéri a fáradozást.) Sok kísérletezés után azt gondolom, hogy most egy jó ideig maradok ennél a bevált módszernél, és nem változtatok a termékeimen, hacsak nem lesz valami negatív tapasztalatom útközben. 

Ha van kedvetek, próbáljátok ki ezeket a termékeket, szerintem abszolút megfizethető árkategóriába tartoznak. Szívesen olvasnám azt is, hogy Ti miket használtok, esetleg tippeket, trükköket, amikkel egyszerűbb lehet a "procedúra"! Kommenteljetek bátran, és ha tetszett, akkor nyomjatok egy lájkot! 

Megtaláltok a Facebookon és a Pinteresten is.
Ha érdekes volt számodra ez a bejegyzés, akkor nézz be legközelebb is! 
Legyen szép napotok! 😘


\ A cikk NEM tartalmaz szponzorált tartalmat! /

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések