Kinder Bueno torta

Sziasztok! Üdv újra a blogomban!

Kicsit elmaradtam az utóbbi időben az írással egyéb elfoglaltságok miatt, de most szeretném bepótolni és megosztani Veletek a tortát, amit május vége felé Édesanyám születésnapjára sütöttem és amelyik tortára a legbüszkébb vagyok mind közül!
A torta részben recept alapján, de saját ötletekkel megtűzdelve jött létre.

\ KINDER BUENO TORTA /

Hozzávalók (26 centis tortaformához):
Piskóta: 
8 db. tojásfehérje
8 e.k. cukor
1,5 e.k. olaj
5 e.k. liszt
1 csomag sütőpor
3 e.k. zsemlemorzsa
15 dkg darált mogyoró (sótlan)
nutella
kör alakú háztartási keksz

Krém: 
8 dl tej
8 db. tojássárgája
350 gramm cukor
5 e.k. liszt
1 csomag vaníliás cukor
250 gramm sütőmargarin
1 tábla étcsoki (100 gramm)
2 dl habtejszín

Elkészítés:
Kezdésként előveszünk két nagyobb keverőtálat, a tojásokat szétválasztjuk, fehérjék az egyik tálba, a sárgák a másikba mehetnek. A tojásfehérjéket a cukorral felverjük kemény habbá, hozzáadjuk a zsemlemorzsát, a lisztet és az olajat és egy könnyű piskótaalapot fogunk kapni, ami mehet a tortaformába. Én figyelmetlen voltam és nem gondoltam bele, hogy a darált mogyoró miatt nem fogom tudni megfordítani a már kész piskótát és lehúzni róla a sütőpapírt, így kicsit szenvedtem vele. Ezért azt javaslom mindenkinek, hogy vágjatok a sütőpapírból két téglalap alakot, rakjátok a csatos tortaforma aljára úgy, hogy a kettő csak félig fedje egymást, csatoljátok rá az oldalát és úgy menjen bele a nyers massza. Ez megkönnyíti a helyzeteteket, mert amikor megsült és kihűlt a piskóta, kicsatoljátok a formából és a két sütőpapírt csak egyszerűen kétoldalt kihúzzátok alóla, nem kell forgatni. 😊 Tehát visszatérve a recepthez: sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük a masszát (én a forma oldalát kikentem margarinnal a tapadás elkerülése végett), rászórjuk a tetejére a darált mogyorót és 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük. Ha kiszedtük a sütőből, még forrón megkenjük nutellával (ez egy kicsit macerás a mogyoró miatt, de egy szilikon spatulával szépen eloszlatható rajta a nutella). Amíg a piskóta sül, addig ugorjunk át a krémre. A pudingport és a lisztet egy kevés tejjel csomómentesre keverjük, félretesszük. Egy tejforraló edényben (az enyém 1,5 liter űrtartalmú) állandó keverés mellett felfőzzük a maradék tejet a cukorral és a tojássárgájával. Én nem teljes lángon csináltam, nehogy odakapjon a tej, közepes láng is megteszi...lassabb, de biztosabb. Ha felforrt a cukros, tojássárgás tej, akkor a lisztes pudingporos masszát belevegyítjük és folyamatos, gyors keverés mellett sűrű krémet főzünk belőle. Talán ez a folyamat a legnehezebb az egészben, mert nagyon kell vigyázni, hogy ne égjen oda. Ha kész a krém, folytonos kevergetés mellett kihűtjük, vigyázva, hogy a teteje ne dermedjen meg, mert akkor az első keverés után csomós lesz. Ha langyos a krém, akkor kihabosítjuk a margarinnal. És kicsi kockákra vágtam fel a már szoba hőmérsékletű margarint, és apránként robotgéppel összedolgoztam. Most jöhet elő egy újabb keverőtál: elfelezzük a krémet. Az egyik felébe vízgőz felett felolvasztott étcsokit keverünk, félretesszük. Jöhet a torta felépítése: A már mogyorókrémmel megkent piskótánkra jöhet először a sima, sárga krém, szépen eloszlatjuk a tetején. Aztán jöhet a minimálisan tejbe áztatott kör alakú háztartási keksz egy újabb rétegként. Majd annak a tetejére jöhet a csokival dúsított krém és egy egész éjszakára hagyjuk a hűtőben állni. Másnap tálalás előtt már csak annyi dolgunk van, hogy a habtejszínt (én OKÉ-t használtam, de bármelyik másik tökéletes) kemény habbá verjük és kidíszítsük vele a tortát. Azért választottam ezt a módot, mert nem szerettem volna, ha a hab műízűvé válik a hűtőben eltöltött éjszaka után. Én tettem rá apró dekorgyöngyöket is, illetve az internetről rendelt tortadíszítő elemeket, de a díszítés maga a fantáziátokra van bízva! 😊

Íme a kész torta, mely a család kedvence lett, és abszolút telitalálat volt Édesanyámnál is: 

Ha van kedvetek egy különleges édességgel kedveskedni a szerelmeteknek, családtagjaitoknak vagy barátaitoknak, akkor feltétlen próbáljátok ki! 

Jó étvágyat kívánunk hozzá!

Megtaláltok a Pinteresten és a Facebookon is. 
Ha tetszett ez a recept, és esetleg tovább követnétek a blogot, akkor kövessetek a Facebookon és a Pinteresten, ahol mindig friss infók várnak Mindenkit! 😊 Szívesen fogadom a fotókat az általatok elkészített remekművekről, és a kommentjeiteket is!


\ A cikk NEM tartalmaz szponzorált tartalmat! /

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések