Úti célunk: Málta | 3. nap | National Aquarium

Köszöntök Mindenkit újra!

Úti beszámolóm a 3. napjához érkezett, melynek leginkább a délelőtti része volt érdekes és újdonság. Szeretném Nektek bemutatni Málta egyik szuper programlehetőségét, ami nagyszerű időtöltés és kikapcsolódás lehet gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt ⇒

\ MALTA NATIONAL AQUARIUM /

Mikor még csak a készülődés fázisában voltunk, már eldöntöttük a párommal, hogy az Akváriumot mindenképpen meg szeretnénk tekinteni, mert mindketten nagyon szeretjük az ilyen helyeket. Tudtuk, hogy ez nem lesz egy egész napos program, hiszen 1-2 óra alatt kényelmesen bejárható az egész, épp ezért tettük ezt a programot délelőttre, a délután további részét pedig Melliehában, a strandon terveztük eltölteni.

Reggel negyed 10 körül indultunk útnak busszal, de 1 megálló múlva már le is kellett szállnunk mert megérkeztünk. Nevettünk is rajta, hogy emiatt felesleges volt buszra szállni, és gyalogosan is negyed óra alatt elértük volna a célállomást. Mivel túl korán érkeztünk, fél 10 fele, az Akvárium pedig csak 10 órakor nyitott, volt időnk egy kicsit körbenézni az épület körül. Rögtön feltűnt, hogy ez az egész komplexum valószínűleg pár éve épülhetett, mert nagyon újszerű és modern az egész. Azért írom, hogy komplexum, mert nem csak az Akvárium épületéről van itt szó. Hozzá tartozik még egy hatalmas, parkosított főtér, egy kávézó (legalábbis annak tűnt, de elképzelhető, hogy étterem is egyben), egy turisztikai iroda illetve egy gyönyörűen kivitelezett játszótér. Apropó játszóterek: körülbelül 4-5 játszótérrel találkoztunk Máltán, mindegyik modern, gyönyörűen megálmodott és megalkotott gyöngyszem. Mondtam is a páromnak, hogy "na igen, a játszótér itt kezdődik". Na de vissza a témához: ahogy az előbb leírtam elég nagy területről van szó, ha jól informálódtam, akkor nagyjából 20.000 km2-n terül el. Természetesen a tervező gondolt arra, hogy az érdekesség mellett a gyönyörű kilátást is biztosítsa, ugyanis közvetlenül a tengerpart mellett helyezkedik el az épület. 😍

A nyitásig maradt fél órát mi arra használtuk fel, hogy az Akvárium és a tenger között lévő "vad" területet felfedezzük. Ez tulajdonképpen egy olyan hely, ami nincs elzárva a turisták elől, viszont nagyon kevesen merészkednek le a nagy köveken, pedig nagyon megéri! Fotókat teszek majd be róla, mert egyszerűen leírhatatlan a látvány. Néhány horgászt láttunk egyébként a part mentén, de elképzelni sem tudom, hogy a 1,5 méteres hullámokban hogy tudnak horgászni?! 😂

Amikor kigyönyörködtük magunkat, már nyitott is a hely, úgyhogy a kassza felé vettük az irányt. A felnőtt belépő 14 euró volt fejenként, de több helyen is láttam kitéve szórólapokat, amelyeken volt egy 3 eurós kupon erre a helyre. Sajnos mi ezt már csak a következő napon fedeztük fel, de szerintem így is megérte ezt az árat. A jegy megvásárlása után egy lépcsőn kellett lemenni, és meg is kezdhettük az izgalmas kirándulást a föld alatti vízi élővilágban. Összesen 26 hatalmas akvárium ad otthon megközelítőleg 120-130 halfajnak illetve tengeri élőlénynek, pl. cápáknak, rájáknak, angolnáknak, színes tengeri halaknak, piranjáknak, medúzáknak, és egyéb különleges, egzotikus fajoknak. Ezen kívül az egyik teremben helyet kapott egy hüllőház is. Nekem legjobban az úgy nevezett fő tank tetszett, ami - mint a filmekben is - egy víz alatt alagúton át vezetett a következő terembe. Az szemmel látható volt, hogy hatalmas tervezői munka áll emögött, és nagyon igényes a kivitelezés. Több helyen észrevettük, hogy próbálták a máltai történelmet is bevonni az akváriumok megalkotásánál, szerintem ez is szuper ötlet volt a tervezők részéről! A másik dolog, ami végtelenül szimpatikus volt, hogy MINDEN akvárium mellett lerögzítettek egy tabletet, amelyeken angol nyelven ugyan, de lehetett információkat, érdekességeket olvasni az adott akváriumban élő halakról, élőlényekről illetve fotókat is lehetett nézegetni róluk. Körülbelül 2 óra alatt sikerült bejárnunk az egészet, és az egyik legszebb emlék marad Máltáról!

Fontos tudnivalók az Akváriumról:
  • Egyénileg bejárható, de lehet kérni plusz pénzért külön szakvezetést.
  • Az egész területen szabad fotózni, de csak és kizárólag vaku nélkül!
  • A nyitott fedelű akváriumba TILOS benyúlni, illetve TILOS etetni az állatokat!
  • Mielőtt leengednek a lépcsőn, becsekkolják a belépőjegyet. Rögtön ezután van lehetőség fotó készíttetésére egy adott háttérnél. Ennek ára, ha jól emlékszem 10 euró volt. Na én ezt egy kicsit pofátlanságnak tartottam, emiatt mi nem is vettük igénybe.
  • A túra végén, amikor feljössz a lépcsőn a "felszínre", rögtön egy ajándékboltban jutsz ki, melyet végig kell járnod, mielőtt távozol. Nyilván nem véletlenül így csinálták meg...többet vásárolnak a látogatók, ha szem előtt vannak a termékek...rafináltak!! 😃
További információt ezen a linken olvashattok: https://www.aquarium.com.mt/

A nap további részét, kivételesen terv szerint valóban Melliehában töltöttük a strandon, mert iszonyatosan meleg volt, és muszáj volt hűtenünk magunkat a vízben. 6 óra fele indultunk haza, így sikerült még egy 1,5 órát pihenni a szállodaszobában, illetve "homoktalanítani" magunkat valamint a fürdőruhánkat. 😂😂

Este egy különleges helyen vacsoráztunk, ami nekem nagyon bejött: az étterem neve Fat Harry volt. Már a nevéből kiderül, hogy egy ízig-vérig angol helyről van szó. 2 napja szemezgettünk vele, így hát itt volt az ideje beülni. Van külön egy étterem része illetve egy pub része is. Nagyon klasszul és hangulatosan meg van csinálva, nagyon jól éreztük magunkat! Kifogtunk egy magyar pincér srácot, aki segített kicsit kiigazodni a kajákon és tök jófej volt. Ugyanaz az árkategória volt, mint a többi étterem, ahol már ettünk. 28 euró volt mindennel együtt, bőven megérte azért, ami cserébe kaptunk! Az étel rendkívül ízletes volt és érezhetően friss alapanyagokból készült, csak ajánlani tudom ezt az éttermet! 👌👌 Sajnos fotót nem készítettem róla, mert utolsó nap akartam, de a nagy sietségben elmaradt, viszont ezen a linken tudtok róla informálódni: http://www.fatharryspub.com/

Ez a napunk azt mondhatnám, tökéletesre sikerült. Nem volt túlságosan tömött, mégis volt látnivaló is, pihenés is és finom vacsora is! 😊😊

Ha tetszett a bejegyzés, nyomjatok egy lájkot, holnap ismét jelentkezem a 4. napunk leírásával, most pedig következzenek a várva várt fotók:

Maga az épület és a környezete