Úti célunk: Málta | 4. nap | Mediterraneo Marine Park

Üdvözlök Mindenkit újra!

Elérkeztünk a máltai nyaralás 4. és egyben legjobb napjához. Ez volt az a nap, ami a szuper jó program miatt nekem a legjobban tetszett! Irány a ⇨

\ MEDITERRANEO MARINE PARK /

Az interneten olvastunk utána még idehaza a máltai programlehetőségeknek. Már akkor megakadt a szemünk ezen a vízi parkon, és biztosak voltunk benne, hogy az egyik napot erre fogjuk szánni, mivel a honlapjuk ígért: delfinshowt, oroszlanfókashowt, papagájshowt és hüllőházat is.

Mi kb. délelőtt 10-kor indultunk el Bugibbából a Sliema felé tartó busszal. Nagyjából 25-30 perc utazás után megpillantottuk a nagy vízi csúszdákat, így gyorsan le is szálltunk. Mint utóbb kiderült, ez egy komplex vízi park, ugyanis van egy aquapark része, illetve van az, ahol az állatok élnek. Mivel az aquapark részéről nem tudtunk, ezért fürdős holmit nem vittünk magunkkal, de nem is lett volna rá időnk, ugyanis folyamatosan jöttek egymás után a programok. A két park egyébként külön-külön működik, mindkettőre más belépőjegyárak vonatkoznak. Nekünk 16 euró volt fejenként a belépő, ami abszolút megérte, mert ez tényleg egy egész napos program, gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt szórakoztató lehet!

Mikor megvettük a jegyeket, a recepciós hölgy adott nekünk egy tájékoztató füzetet, ami tartalmazott egy menetrendet illetve egy térképet is. Ez alapján tudtunk tájékozódni a parkban, hogy mi hol található, és melyik show mikor kezdődik. Maga a park egyébként nem kicsi, és található bent többek között delfinmedence, oroszlánfóka medence, madárház, hüllőház, étterem, játszótér és elég sok pad. Arra figyeltek a tervezők, hogy a padok zöme árnyékban legyen, szerintem ez egy jó pont. A park teljes terjedelmében a tengerpart mentén épült, így a mediterrán hangulat mellett a tengert is végig megcsodálhatjuk. 😍

Mikor odaértünk, már elkezdődött az első fókashow, így annak csak az utolsó 10 percére tudtunk beülni, de szerencsére minden showból kettőt tartanak minden nap, így pár órával később az egészet meg tudtuk tekinteni. A fókashow egyszerűen fantasztikus volt és megdöbbentő, hogy mennyire okosak tudnak lenni az állatok! 2 fóka volt, 2 gondozóval és volt egy fülke a medence mellett, ahol egy lány mikrofonba beszélt angolul és elmondta a fontosabb tudnivalókat a fókákról. Egyébként ez mindegyik állatbemutatónál így volt. A fókák integettek, akrobatikus mozdulatokat mutattak be, leírni ezt nagyon nem is lehet...látni és megélni kell! A fókashow után kötelező ivószünet volt, mert a hőmérséklet a tetőfokra hágott...szerintem ez volt a legmelegebb nap is egyben. Mivel a delfinshow kezdetéig még volt 30 percünk, így elmentünk megnézni a hüllőházat. Szuper jól néz ki, hangulatos és remek a kivitelezése. Alagút szerűen van megoldva és kétoldalt vannak a terráriumok, amelyekben élnek: pókok, kígyók, kaméleonok, gekkók, agámák, skorpiók, békák és teknősök is. Én alapvetően is szeretem a hüllőket, nekem ez nagy élmény volt! Alig vártam, hogy a delfinek után a hüllőshowt is megnézhessem. A hüllőház után jött a nap legérdekesebb és legcukibb része: a delfinshow. Mivel nekem a delfinek a kedvenc állataim, alig vártam, hogy végre élőben lássak egyet ilyen közelről. 😍😍 A formáció ugyanaz volt, mint a fókáknál, de ez a show több ideig tartott. Akrobatikus elemek, pörgés, forgás, a nézők lefröcskölése...egyszerűen fergeteges volt! Mi fel is vettük videóra mind a fél órát. Kiderült, hogy van lehetőség delfinekkel való úszásra is, de megmondom őszintén, hogy 140 euró/főért sokalltam és kicsit pofátlannak is tartottam, de ettől függetlenül úgy láttuk, hogy elég sokan kifizetik érte ezt az összeget, mert folyamatosan álltak sorban a látogatók. A delfinshow után visszamentünk a hüllőházba és kezdetét vette ott is a bemutató. A gondozó srác először kihozott egy gabonasiklót, elmondta róla a fontos tudnivalókat, meg egyéb érdekességeket, pl.: hogyan tudjuk megállapítani, hogy nőstény vagy hím?! Mindenki megsimogathatta és meg is foghatta a siklót, szerintem nagyon cuki volt, de persze sok embert ettől a hideg is kiráz. Utána következett egy szakállas agáma, ami a legédesebb volt mind közül. 😍 Valószínűleg az is tetőzte ezt a rajongást, hogy nekem 10 éve volt egy szakállas agámám és imádta őt az egész család, 6 évig volt velünk. Szóval ebből kiindulva szívem szerint haza is hoztam volna egyet, de persze ez nem jöhetett szóba. Ugyanúgy bemutatta a srác, mint a siklót, majd jött a "nagy durranás": egy kisebb varánusz. Mikor megláttam, kicsit meg is lepődtem, aztán kiderült, hogy ő egy szelíd fajta, meg is lehetett simogatni. Teszek majd be róla képet, nem volt annyira kicsi, kb. 1 méter hosszú lehetett. Ezután következett immáron teljes terjedelmében újra a fóka show, amiről sikerült megállapítani hogy az első 10 perc is ugyanolyan szuper, mint a hátralévő 10, amit láttunk először. Végül utolsó programelemként a papagájshow jött, ami nekem az előzőek után annyira nem volt nagy durranás, de a maga formájában az is nagyon érdekes volt. Elképesztő, hogy mennyire okosak. Csak kettő példát említenék. Az egyik, hogy volt egy formadoboz 4 fajta és színű formával. A gondozó csajszi kitette a formákat az asztalra, az egyik papagáj pedig összekeverés után teljesen hibátlanul visszarakta őket a helyükre. A másik pedig az "Itt a piros, hol a piros" játék volt, amikor is a leányzó hozott egy piros fa korongot és 3 fém tetőt. A korongot betette az egyik alá, szanaszét keverte és a papagáj kettőből kettő alkalommal elsőre rábökött arra a tetőre, amelyik alatt a korong volt. Konkrétan leesett az állam. Ezen kívül kaptunk magvakat és lehetett a tenyerünkből etetni, nagyon aranyosak voltak! 😊

Mindent összevetve csodálatos napot töltöttünk a parkban. Igazán sajnálom, hogy itthon nincsenek ilyesfajta helyek a közelünkben, pedig tuti befutók lennének, mert ez minden korosztály számára nagyszerű időtöltés!

Bővebben az alábbi weboldalon tudtok tájékozódni a parkról: https://www.mediterraneopark.com
Nagyjából 16:30-ig voltunk a parkban, utána busszal mentünk vissza Bugibbába, és tértünk be az egyik pékségbe, mert már nagyon éhesek voltunk. Tulajdonképpen ezután már csak rendbe szedtük magunkat a szálláson, szusszantunk egyet és elmentünk még este vacsorázni az egyik tengerparti étterembe, aminek sajnos a nevét nem sikerült megjegyezni, de az étel ott is fantasztikus volt. Igaz, többet kellett várni rá, mint az eddigi helyeken, de megérte! 👌👌

És akkor jöjjenek a mindent eláruló fotók:

Holnap következik az utolsó napi blog a nyaralásról, ugyanis a vasárnapi napot még aktív pihenéssel töltöttük, nevezetesen egy nagyon szuper hajókirándulással, a hétfőt viszont már csak a strandolás tette ki, arról pedig már írtam az első nap bejegyzésében. Ha érdekel Titeket a hajókirándulás, akkor tartsatok velem holnap is!